Nasjonalt fagforum i mars - påmelding nå

30.01.2013 Egil Hofsli (tekst) GT Nergaard (foto)
Del på:

TRONDHEIM: Nasjonalt fagforum arrangeres av Norsk kulturskoleråd og finner sted 7. - 8. mars 2013 i Trondheim. Ennå fins det plasser, og påmeldingsfristen er 20. februar.

Programmet finner du her

Påmelding kan du gjøre her

Sist skjedde det i Bergen om høsten. Nå skjer det i Trondheim om våren. Men trolig er Nasjonalt fagforum et minst like viktig møtested for kulturskolepedagoger innen dans, teater og visuell kunst.

Dette er altså andre gang Norsk kulturskoleråd inviterer kulturskoleansatte innen visuell kunst, dans og teater til Nasjonalt fagforum. Første gang var i Bergen i november 2011. I Trondheim blir det faglig kunnskap og inspirasjon å få både gjennom plenumsforedrag og fagseparate verkstedkurs og foredrag.

Vet behovet fins

– Gjennom en omfattende spørreundersøkelse samt kontakt med faglærerne innen de tre aktuelle fagene, blant annet på regionale fagnettverkssamlinger, får vi klare signaler om at faglærerne har behov for å møtes til verkstedkurs og faglig påfyll, nettverksbygging og ikke minst det å få ny kunnskap og bli kjent med og inspirert av hverandre, sier Hilde Roald Bern, prosjektleder for Nasjonalt fagforum 2013.

Hilde Roald Bern er til daglig fagkoordinator for teater og skapende skriving i Norsk kulturskoleråd. Med seg i prosjektledergruppa har hun Fabiola Charry, Siri Singsaas og Stein Erik Hansen fra Norsk kulturskoleråds fagseksjon. I tillegg fins det nasjonale ressursgrupper for hvert av de tre fagene, og disse er også med og bestemmer programinnholdet for Nasjonalt fagforum.

– Hovedkonferansen vil foregå på kurs- og konferansesenteret på Cicignons Plass samt i Avant Gardens lokaler i samme bygg. Vi legger opp til et spennende program, både det som er felles og det som er fagseparat. Om kvelden 7. mars inviterer vi deltakerne til Rockheim - det nasjonale museet for populærmusikk - der vi skal se utstillinga og spise middag, sier Hilde Roald Bern.

Les flere nyheter!