Kulturskolerådets samarbeidspartnere nominert til gjev sponsorpris

2019 Sponsorpris 7.1.png
KULTURSKOLERÅDSPARTNERE NOMINERT: Både Nordea og Norsk Tipping er nominert til prisen Årets kultursponsor for sponsorsatsinger som involverer Norsk kulturskoleråd som samarbeidspartner.
07.01.2019 Egil Hofsli (tekst og illustrasjon)
Del på:

Kulturskolerådets samarbeidspartnere nominert til gjev sponsorpris

TRONDHEIM: Nordea og Norsk Tipping er nære og viktige samarbeidspartnere for Norsk kulturskoleråd. Nå er begge nominert til Sponsor- og Eventprisen 2019, i kategorien Årets Kultursponsor - for henholdsvis Nordeas kulturprogram og Drømmestipendet.

 

Det er klart etter at en jury har vurdert samtlige søknader til den gjeveste sponsorprisen i Norge.

 

Nordeas kulturprogram er bærebjelken i Nordeas satsing på kultur. Gjennom kulturprogrammet produseres det kulturinnslag og underholdning til bankens arrangement. I programmet inngår også støtter til samfunnsrettete prosjekt, blant annet gjennom samarbeid med Norsk kulturskoleråd.

 

Drømmestipendet er en stipendordning som Norsk Tipping og Norsk kulturskoleråd har samarbeidet om i 16 år. I år skal 1,5 millioner kroner utdeles til 100 unge kulturutøvere i alderen 13-20 år.

 

Det er Sponsor- og Eventforeningen som står bak denne prisen, som omfatter ti ulike kategorier: Årets Sponsorkampanje, Årets Idrettsponsor, Årets Kultursponsor, Årets Samfunnsengasjement, Årets Sponsorobjekt, Årets Innovasjon, Årets Eksterne Event, Årets Interne Event, Årets Perle og Årets Bransjepris.

 

– Det som har slått juryen i denne prosessen er at det utføres usedvanlig godt spons- og eventarbeid i Norge. Dette året har det dessuten kommet inn helt nye søkere, små og store, som i tillegg har god geografisk spredning, sier juryleder i Sponsor- og Eventprisen, Rune Bjerke.

 

Kategorien Årets kultursponsor har fire nominerte:

  • DNB UNG for Festivalsommeren
  • Nordea for Nordeas kulturprogram
  • Norsk Tipping for Drømmestipendet
  • OBOS, JCP og Ekko Agency for Oslo Sommertid 

Hvem som vinner kategorien bekjentgjøres i forbindelse med et arrangement 6. februar 2019.

 

Sponsor- og Eventforeningen er en interesseorganisasjon for virksomheter som forholder seg til sponsing og event som kommunikasjons- og markedsføringsverktøyer, enten de er sponsor, sponsorobjekt, eventselskap eller på annet vis involvert i sponsing og/eller event. Foreningen har i dag rundt 180 medlemsvirksomheter.

 

Mer om prisen og foreningen på sponsorogeventforeningen.no.

Les flere nyheter!