Kunstbidrag ønskes til Kulturskolekalenderen 2014

img_627.jpg
POPULÆR: Årets utgave av Kulturskolekalenderen. Nå er tida inne for å sende inn bidrag til 2014-kalenderen.
16.09.2013 Egil Hofsli (tekst)
Del på:

Kunstbidrag ønskes til Kulturskolekalenderen 2014

TRONDHEIM: Kulturskolekalenderen 2014 skal snart produseres. Juryen har mottatt gode bidrag, men det er rom for flere.

 

Siste frist for å sende inn bidrag til Kulturskolekalenderen 2014 er 31. oktober.

13. utgivelse av kulturskolelandets mest utbredte veggutsmykning skapes av kulturskoleelever landet rundt.

 

– Vi ser Kulturskolekalenderen som et speil av hva som foregår innen det visuelle kunstfaget i den norske kulturskolen. Den har i mange år vært ypperlig dokumentasjon av både mangfold og kvalitet, sier juryleder Fabiola Charry i Norsk kulturskoleråd.

Ikke send originaler

 

Charry er klar til å motta mange flere bidrag, og hun gleder seg til juryarbeidet, selv om det alltid er en krevende oppgave. Kvaliteten på det som sendes inn er svært god, ifølge Charry.

 

Hun gjør oppmerksom på at ingen skal sende inn originalarbeider, men digitale kopier eller foto av disse, enten per e-post til fabiola.charry@kulturskoleradet.no eller på cd til Norsk kulturskoleråd v/ Fabiola Charry, 7491 Trondheim.

 

Prosjektlederen råder alle som skal fotografere originalkunst om å bruke stativ. Juryen får dessverre inn en del fotodokumentasjon av tegninger og malerier som ikke har den skarpheten den burde ha.

 

– Men vi er svært takknemlige for den jobben mange kulturskolepedagoger gjør for oss hva gjelder fotografering og digital dokumentasjon. Det letter juryarbeidet veldig, sier Charry.

 

Bidragene som skannes skal helst være i A4-format (både liggende og stående format er ok). Alle bidrag må ha en oppløsning på minst 300 DPI.

 

– Husk også å merke digitale filer med kulturskoleelevens navn og alder, sier Fabiola Charry.

 

Kulturskolekalenderen 2014 skal være trykt og klar for distribusjon medio november.

 

 

Les flere nyheter!

Siste fra Kulturtrøkk: